søndag 17. januar 2010

Sjangervalg!


Å velge en oppgave på en skrivedag er ikke alltid like lett, for hva skal man velge? Noen oppgaver skiller seg alltid ut mer enn andre, men det er vanskelig å komme forberedt når man ikke vet hva slags sjanger man skal skrive. Defor skal vi velge to sjangere som vi skal skrive i på enten nynorsk tentamen, eller bokmåls tentamen. Men da kom spørsmålet igjen, hvilken sjanger skal jeg velge for hvilken tentamen? Valget endte opp med artikkel og novelle. Jeg valgte å skrive artikkel på bokmålstentamen, og novelle på nynorsk tentamen. Dette er fordi dette er to sjangere jeg liker veldig godt å skrive, i tillegg til at jeg tror det er lettere å skrive en god artikkel når man skriver på bokmål, for da trenger man ikke å konsetrere seg i like stor grad om å skrive "riktig og rett". Jeg er veldig fornøyd med valget jeg tok, men er litt usikker på om jeg kanskje egentlig burde ha valgt en form for analyse på en av dagene. Jeg gleder meg til å kunne fordype og øve meg på en sjanger, for så å komme mye mer forberedt på en tentamen, enn det jeg har gjort før! Forhåpentligvis kommer dette til å ha ett positivt utfall, og dette ser jeg frem til. Det er alltid gøy å prøve noe nytt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar