søndag 24. januar 2010

Modernismens kunst!


Jeg blir tiltrukket av dette bildet, ikke bare fordi jeg syns det er fint på en spesiell måte, men også fordi jeg syns det er rart å se på. Det er ett bilde jeg ikke helt klarer å bli "ferdig" med, man ender opp med å stirre på bildet og oppdager nye og spesielle ting hele tiden. Og det er akkurat dette jeg liker. Når man ser på bilder/kunst, er det kjedelig om man ser på bildet en gang og ikke sitter igjen med noen spesielle tanker om det man nettopp har sett. Men at man heller finner bildet spennende og kan studere det opptil flere ganger, uten at det skal bli kjedelig eller at opplevelsen er lik forrige gang.


Bilder som er typisk for modernismen er ofte spesielle, man legger merke til at kunstnerne ikke bandt seg til kjente motiver, men heller malte og lagde kunsten mer spontant og fulgte sin "indre stemme". Dette er faktorer som jeg definitivt kjenner igjen på dette bildet(over). Men selvom det er ett spennende bilde, er det sannsynligvis ikke noe jeg ville ha hatt hjemme i mitt eget hus på grunn av at det er veldig spesiellt og litt rart å se på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar