mandag 21. september 2009

Særemne

I starten av skoleåret fikk vi vite at vi skulle jobbe med ett særemne i norsk-faget. Med en gang jeg hørte dette begynte jeg å glede meg, for tenkte at dette ville bli en morsom oppgave hvor jeg kunne skrive om hva som interesserte meg ol. Men når jeg fikk vite om hva som var oppgavene, fant jeg ut at dette ikke var tilfellet alikevel. Vi kunne velge mellom forksjellige typer oppgaver, og etterhvert fant jeg ut at jeg ville sammnligne tre bøker med samme handling. Jeg har valgt ett felles tema, og dette er incest. Incest er egentlig ett ganske grusomt tema, og egentlig ikke noe særlig hyggelig å skrive om. Men jeg tenkte at det kanskje var bøker med tragiske temaer som ville være spennende å lese, og ikke minst skrive en oppgave om. Sålangt har jeg begynt å lese på bok nummer 1, som heter Gulldronning, perledronning og er skrevet av Margaret Skjelbred. Jeg gleder meg til å fortsette og lese og håper jeg har valgt tre spennende bøker å sammenligne!

1 kommentar:

  1. Ja, det er et tungt tema. Jeg ser frem til å se hva du finner ut!

    SvarSlett